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..edal 2012 la moto3

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    capirex89
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    Registrato il: 01/05/2006
    Città: ROMA

    00 15/07/2011 17:09
    Re:
    papa rs 250, 20/02/2011 21.47:

    Raga io sono fin stufo di ripeterlo purtroppo la merda di honda fa ciò che vuole modificando a proprio piacimento i regolamenti a secondo di quello che piu gli conviene al momento, ovviamente appoggiata da dorna che mai si sognerebbe di mettersi di traverso!!!! Non ci resta che sperare tra un po di anni che qualche loro ingegnere trovi qualche strano sistema per far rivivere il 2 tempi e per interesse son sicuro che lo farebbero dinuovo correre PS e che mi dite della 125 5 cilindri con cui lo svizzero Luigi taveri vinse il mondiale? Un capolavoro anche quello, ultimamente ho visto dei filmati del giro donore al TT della 250 6 cilindri guidata da taveri, fa un urlo incredibile,, la 125 raggiungeva i 20000 giri ........




    ho visto adesso i video.... madonna che baccano.... uguale a quello delle moto3 [SM=g27828]
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    KOKAL78
    Post: 537
    Registrato il: 24/11/2008
    Città: CHIAVARI

    00 07/10/2011 23:16
    La stagione 2011 volge al termine....e con essa l'era del 2T nel motomondiale.
    Intanto sfugge un render di quella che sarà la nuova moto3 KTM.

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    KOKAL78
    Post: 539
    Registrato il: 24/11/2008
    Città: CHIAVARI

    00 07/10/2011 23:23
    Moto3: il regolamento tecnico ufficiale 2012
    Eccolo finalmente, bramato, atteso soprattutto dalle scuderie ed i giovani piloti. Stiamo parlando del regolamento completo, ufficiale riguardante la nuova classe del motomondiale, la Moto3, che dal 2012 sostituirà la 125. A diffonderlo la FIM dopo la riunione avvnuta a Motegi con Dorna, IRTA e MSMA.

    In sintesi (in fondo all’articolo troverete i dettagli del documento), come ben sapete si tratterà di motori monocilindrici a 4 tempi da 250cc. Niente pistoni ovali, numero max di giri del propulsore pari a 14000 al minuto. Niente valvole idrauliche o pneumatiche.

    Il motore dovrà avere un costo massimo di 12.000 euro e potrà essere acquistato anche da altri team/scuderie. il tutto dovrà comunque essere supervisionato ed eventualmente approvato dagli organizzatori. Le eventuali novità tecnologiche apportate dalle case produttrici, dovranno essere messe a disposizione di tutti i team clienti con le stesse modalità e a partire dalla stessa data.

    Engine
    • 4-stroke reciprocating piston engines only.
    • Engine capacity: maximum 250cc.
    • Single cylinder only.
    • Maximum bore size: 81mm. Oval pistons are not permitted.
    • Engines must be normally aspirated. No turbo-charging, no super-charging.
    • Crankshaft speed limited to maximum: 14,000 rpm.
    • Pneumatic and/or hydraulic valve systems are not permitted.
    • Valve timing system drive must be by one chain.
    • Variable valve timing and/or variable valve lift systems are not permitted.

    Engine Supply
    • The engine is defined as the complete engine including intake system (throttle body, injectors), and one complete transmission.
    • The maximum price of the engine must not exceed 12,000 Euros. No optional parts or service contracts may be used to circumvent this price limit.
    • If the engine is sold as a base unit plus ‘tuning kit’ then the total price of original engine & kit must not be more than 12,000 Euros. The base unit manufacturer is considered as the engine manufacturer.
    • In order to ensure this price limit, any Team competing in the race will be granted the right to buy the engine used in the race from another Team, at the end of the race for a fixed price of 12,000 Euros (details TBA).
    • Each engine manufacturer must undertake to supply sufficient engines and spare parts to supply 15 riders per season, if requested, and is responsible that the same amount of tuning kits (if any) are available, regardless where the tuning kit comes from.
    • For a manufacturer entering the Moto3 championship for the first time, the minimum engine supply requirement will be 8 riders during that first season only.
    • The minimum supply number may be comprised of complete motorcycles or separate engines.
    • This minimum supply applies to each separate engine specification offered by the manufacturer.

    Engine Parts
    • Each engine manufacturer must submit a price and lead-time list of all the parts of the engine (which are considered the ’stock’ parts) for the season for approval by the Organiser and may not charge more than these published prices. Approval is based on the prices and lead-times being in line with current market norms for these parts and technologies.
    • In the event of engine updates or upgraded parts being developed, these must be made available to all customers at the same time, and respecting the price limits described.

    Inlet, Fuel System & Lubricant
    • Variable-length inlet tract systems are not permitted.
    • Only one throttle control valve is permitted to control the power demand by the rider, which must be controlled exclusively by mechanical means (eg. cable) operated by the rider only.
    • Fuel injectors must be located upstream of the engine intake valves.
    • Maximum of 2 fuel injectors and 2 independent fuel injector drivers.
    • Relative fuel pressure must not exceed 5.0 bar.

    Exhaust system
    • Variable length exhaust systems are not permitted.
    • No moving parts (e.g. valves, baffles) are allowed in the exhaust system.
    • Noise tests will be according to FIM Grand Prix Regulations. Test rpm: 5,500. Maximum permitted noise level: 115 dB/A.

    Transmission
    • A maximum of 6 gearbox speeds is permitted.
    • A maximum of 2 possible gear ratios for each gearbox speed, and 2 possible ratios for the primary drive gear is permitted. Teams will be required to declare the two gearbox ratios chosen for each gear at the beginning of the season, and only these ratios may be used during the entire season.
    • Gearbox systems must be of the conventional type. That is: constant-mesh with engagement dogs as an integral part of the gear, actuated by shift forks and shift cam or drum, with only one set of gears engaging at one time. So-called ’seamless shift’ transmissions (also known as Automated Manual Transmission, Instantaneous Gearchange System) are not permitted.
    • Electro-mechanical or electro-hydraulic clutch actuating systems are not permitted.

    Ignition, Electronics & Data-Logging
    • Only the ignition/fuel injection control units (ECU) approved by the series Organiser are allowed.

    This ECU must remain unmodified in hardware and software, as delivered by the Organiser.
    • During Moto3 race events only the official ‘Race’ version of ECU software supplied by the ECU manufacturer may be used to write to (flash) the ECU. The only permitted changes are the setting (tuning) options included in this software.
    • The Technical Director may require the team to change the ECU on any machine for another standard one at any time.
    • This official ECU will include an engine rpm limiter.
    • This official ECU will include an inboard data logger, and no other additional data loggers may be used.

    Chassis
    • Chassis must be a prototype, the design and construction of which is free within the constraints of the FIM Grand Prix Technical Regulations.
    • Minimum total weight of Motorcycle + Rider: 148kg
    • Brake discs must be made from ferrous materials.
    • Suspension systems must be of a conventional, mechanical type.

    Materials & Construction
    • Camshafts, crankshafts, piston pins must be made from ferrous materials. Inserts of a different material are allowed in the crankshaft for the sole purpose of balancing.
    • Engine crankcases, cylinder blocks and cylinder heads must be made from cast aluminium alloys.
    • Pistons must be made from an aluminium alloy.
    • Connecting rods, valves and valve springs must be made from either ferrous or Titanium-based alloys.

    General
    • Number of machines: the team can present only one motorcycle per rider for technical control. Replacement motorcycles may only be used subject to Article 1.15.3 of the FIM Grand Prix Regulations
    • Number of engines: a maximum of 8 engines per rider may be used during all Grand Prix race events comprising the season. A rebuilt engine will be counted as a new engine.

    via | Crash.net
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    warfteiner
    Post: 6
    Registrato il: 06/02/2012

    00 07/02/2012 16:37
    Le case costruttici non è che sono interessate,sono obbligate,perchè ormai questo è il futuro (anche se a me puzza piu' di passato,quel passato che puzza),o colgono la palla al balzo o rimangono arretrati come sviluppo di almeno un anno.
    I 250 4 tempi non vann un cazzo,per non parlare sui kart.
    Io ho fiducia su questo nuovo campionato il ccrn (mi sembra si chiami cosi) con un regolamento molto aperto e sopratutto con ammessi i 2 tempi...ormai non seguivo piu' neanche la motogp quindi...magari rinizio a seguire le corse
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    motoracer15
    Post: 229
    Registrato il: 19/08/2011
    Città: NOGARA

    00 07/02/2012 22:53
    Re:
    warfteiner, 07/02/2012 16.37:

    Le case costruttici non è che sono interessate,sono obbligate,perchè ormai questo è il futuro (anche se a me puzza piu' di passato,quel passato che puzza),o colgono la palla al balzo o rimangono arretrati come sviluppo di almeno un anno.
    I 250 4 tempi non vann un cazzo,per non parlare sui kart.
    Io ho fiducia su questo nuovo campionato il ccrn (mi sembra si chiami cosi) con un regolamento molto aperto e sopratutto con ammessi i 2 tempi...ormai non seguivo piu' neanche la motogp quindi...magari rinizio a seguire le corse




    quel campionato si chiama CCRT (Continental Championship Race Tech), mi sono già prefissato di andare ad assistere alla gara di Rijeka il prossimo 26 agosto
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    dottflash72
    Post: 2.196
    Registrato il: 31/10/2006
    Città: FOLIGNO

    00 13/03/2012 07:54
    al motodays ho visto la moto3 del team gresini, vicino alla motogp(?forse solo le carene)La moto3 è grande come una rs 50 , forse meno. Poi c'erano la bmw 1000 sbk e la ducati panigale che sono grandi come il gamma, cioè piu piccole della rs 250. Non rimane che vederle girare. La moto3 anche se a 4 tempi almeno non sarà monomotore, e si possono modificare i rapporti del cambio oltre alle altre modifiche.
    Vedremo....speriamo almeno che rimanga un campionato combattuto.
    P.s. hanno presentato la suzu inzuma 250....bruttina...però con quello che costa la benzina ....sto quasi pensando di mettere il bombolone di metano sul gamma....
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